2012. július 5., csütörtök

Esős merengéseim-AM.hu

Esős merengéseim
2012.06.22 04:06:11
Lehet már "gépezni"...elment a zivatar,és vele megszűnt az égzengető villámcsapkodás,ami kis puli keverékünket állandóan arra készteti hogy hangos csaholással kirohanjon a kertbe.Egyáltalán nem fél a vihartól-sőt,gondolom a villámot is megharapná ha tehetné.... Hajnalok hajnalán,mikor még minden "normális" ember az igazak álmát alussza a dögmeleg szobában az ágyon kiterülve,én ébredek....bár halovány kísérletet tettem arra hogy hátha bírnék még kicsit szunnyantani,ezt meghiúsította erősödő fejfájásom.Hiába na..öregszem én is,és egyre-másra jelennek meg olyan jelenségek nálam amit a szüleimtől örököltem-ilyen frontok közeledtével a fent említett dolog is.
Egyáltalán nem bántam meg azonban,hogy 03.18-kor már a hátsó teraszon fogyasztottam frissen főtt kávémat-és sajnos az ehhez járó nikotinrudacskát is.Cserébe megfigyelhetem ahogy óriási sötét fellegek nyomulnak felfelé szűk kis völgyünkben,majd  megcsodálhattam a villámok szabdalta ég háttere előtt cikázó denevéreket is.A padlásterünkben nappali menedéket találó bagoly ismét pontosan érkezett éjjeli portyájáról,és a tető kupái között szabadon hagyott résen be is suhant pihenni...aludj csak barátom-én bizony el nem mondom senkinek hogy te is nálunk laksz,míg csak szeretnéd nálunk nyugodtan pihenhetsz!
Azt hittem majd "jól netezek egyet"hajnalban,ehelyett inkább lecsatlakoztattam azokat a fogyasztókat a hálózatról,melyeket esetlegesen károsíthatna egy villámcsapás-és le lehet kapcsolni.Felénk még szokás a hasonló cselekedet,mint ahogy villámláskor becsuknak ajtót-ablakot is a régiek..lehet benne valami.
Morgott már az ég ahogy egyre jobban feltorlódtak a felhők,és nem találván kiutat a völgyünk végén  lévő hegyek miatt elkezdődött az olyannyira áhított eső....pontosabban előbb olyan széllökések érték el utcánkat,melynek hatására a szomszéd nyitva hagyott napernyője mint valami bolond pörgettyű,átrepülte a házat.Érdekes volt-de ekkor már résen voltam,hiszen tudtam:lágyvíz készletem fogyatkozóban,ám mivel zömében corykat szeretnék nevelgetni nem nélkülözhetem.Nem is tétlenkedtem eztán...fürdőkádunkat csordultig töltöttem a víz tárolására szolgáló PET palackokkal,hiszen jobb híján bennük tárolom el a gyűjtött esővizet,ne adj isten az RO vizét felhasználásig.Feltöltésük előtt azonban alaposan ki kell mosnom őket,hiszen leülepedett részecskék is tapadhatnak bennük-legutóbb esővizet tároltam bennük.Nyilván jobb lesz majd ha egy ezer literes "hombárban" tudok félretenni későbbre az esőből,azonban ez is megteszi addig-kitudja meddig még?
Kinn már megnyíltak az égi csapok...szomjazó kiskertünk zokszó nélkül nyelte az éltető nedűt,tegnap felkötözött paradicsomjaink csak úgy nyújtóztak minden egyes cseppjéért:).A madarak csendben voltak,ehelyett én a csatornánkból lezúduló víz sustorgását hallgattam élvezettel.Jól megtanultam anno a leckét:esővíz gyűjtéskor az első vizet el kell engedni,hiszen az mossa le a tetőt-csatornát.Gyűjteni későbbi vizet kell,mikor már alig van benne fizikai szennyeződés-sőt optimális esetben nem is találunk már benne semmi idegen anyagot.Ha előrelátóan kissé több helyet hagytunk a csatorna kifolyójánál,ekkor már alá is készíthetjük vödreinket.Nálam "halálosan"tisztára súrolt diszperzites vödrök szolgálnak akvarisztikai célokra,és büszkén jelentem:már megjárták a székes fővárost is,sőt a TPG képeit nézegetve ti is megpillanthatjátok őket hol az asztal alatt,hol pedig a lépcső előtt diszkréten megbújva:).
Szóval elkezdődött az a folyamat,amit sok évvel ezelőtt még szomszédaim csak értetlenkedve néztek:állok az erkélyünk alatt,és várom hogy teljenek a vödrök...ma hajnalban azonban észrevettem én a szomszéd hölgyet amint szintén hasonló célzattal figyeli az ő saját vödrét!;)Hiába..az eső olyan természetes desztilláción keresztülment víz,ami szobanövényeink öntözésére,sőt az álmoskönyvek szerint a gyengébbik nem csodás hajzuhatagának mosására is a legislegjobb-de hagyjuk most a mellékvágányokat.Akvaristák lennénk mi vagy mi a szösz,nem igaz?
Telnek a vödrök,szorgalmasan hordozgatom be a fürdőszobában elhelyezett 90 literes műanyag edénybe,és közben azon filózok:vajon megtöltsem a befőző fazekunkat is?Az újabb 25 litert jelentene...:D Erről azonban lemondok..130 liternyi vizet tudok eltárolni,több palackom nincsen-de jelentem:jó úton a család-isszuk az ásványvizet mint a gép!A helyzet azonban lassan tarthatatlan...megtelt már a nagy edény,most még a diszpis vödrök várnak megtöltésre.Aztán azokkal is végeztem...most mint említettem már csak ülepednek a vizek,később a család ébredtével majd meglesem a hatást:mit szólnak ahhoz,hogy ismét egész délelőtt a fürdőszobában "pancsolok"?
De mit is szólnának..hiszen éppen tegnap esett meg az a kis aranyos epizód,amit most íme elétek tárok:nem találtuk a legkisebb gyermeket!Egy perccel előtte még anyukája körül sertepertélt,most azonban sehol nem leljük-pedig fürödnie kellene már,hiszen közeleg a vacsora,aztán a pihenés.Hát ez érdekes..más egyik gyermek sincs szem előtt....hát mi a fészkes fene?Aztán fel lehetett lélegezni-de csak igen halkan! Gergő fiam a maga ötéves lelkesedésével megkerült,és vele együtt a nagyobbik fiú,sőt lánytestvérük is.Nem árulok zsákbamacskát:a fürdőszobába kellett menni,és halálos csöndben megtekinteni amit Gergő felfedezett..kelnek az aeneusok!:)Hogy ő ezt hogy vette észre..meg kitől látta az álandó figyelmet az akváriumok előt..nos ezt nem tudhatom,de ártatlanságomat csak haloványan tudnám megvédelmezni;).
Tehát esővíz...gyűjsetek hát ti is,hiszen ez az a "folyadék"amivel halaink az pősi élőhelyükön is találkozhattak,benne otthonra-ivadékaik számára alkalmas nevelőre leltek már az idők kezdetétől..de legalábbis igen rég.Akik olyannyira botor természetűek mint én,és arra vetemednek hogy halaik számát saját szaporítással kívánják gyarapítani,sok esetben nem is nélkülözhetik a lágy vizet.Jól tudom hogy van még pár módszer amivel ez előállítható-azonban valószínűleg ettől olcsóbb,és természetesebb lágyvíz nincs is!Lelkesedem érte..főleg ha megfelelően tiszta környezetből,tiszta edényzetben tudom eltárolni.Van RO-m...gyantát is tudnék venni.Azonban mikor esik,én bizony ezt választom.Van vele munka..oda kell figyelni a körülményekre...sőt olyan család is kell aki esetleg hetekig "kerülgeti" a felhalmozott palackokat...de megéri,istenuccse megéri!
Remélem szösszenetemmel kissé jobb kedve derítettelek benneteket-ráadásul ahol esik az eső,ott enyhébb lesz ez a mostani poklot idéző meleg is.Kívánom hogy a hétvégére igért heves viharok senkinél ne tegyenek kárt,a jégveréstől a mindenható óvjon meg bennünket...de kívánom ugyanakkor azt is,hogy kertünk újult erővel keljen életre -és hogy ti is szedegessetek egy kis esővizet!Nincs is annál jobb-vagy mégis?Ti hogy gondoljátok,milyen ötletekkel tudnátok kiegészíteni kora reggeli gondolataimat...egyáltalán:használjátok e vizet..van rá alkalmatok-időtök?
Valamennyiőtöknek kellemes,enyhet adó hétvégét kívánok...

Tisztelettel:Gábor
Wink

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése